Cupcake butik: Ray Charles muffinok - Orsitól

2013. március 17., vasárnap

Ray Charles muffinok - Orsitól

Ray Charles muffin a'la Orsi

Ray Charles muffinok a'la Orsi

A következő cupcake receptet Orsitól kaptam, biztos nagyon finom lehetett! Az Ö engedélyével ezúton megosztom veletek. Köszönjük! :)









Ray Charles muffinok (én kereszteltem őket így)
(Sárgarépás-kakaós muffin cirtomos-mascarponés krémmel)
Életem első igazi receptleírása egy teljesen magamtól sütött sütiről, úgyhogy csak remélem, hogy stimmel, garantálni nem tudom. A fogalmazásért elnézést, nem biztos, hogy erre születtem :) Íme:


(Sárgarépás-kakaós muffin cirtomos-mascarponés krémmel)

12 db muffinhoz

14 dkg liszt (vegyesen használtam süteménylisztet, illetve teljes kiőrlésű búzalisztet)
3 db tojás
2-3 ek kakaópor (nem cukrozott)
10 dkg barnacukor
2 ek joghurt (kis pohár krémes natúr activiát vettem)
1 tasak sütőpor
0,5 dl olaj
2 sárgarépa reszelve

A répán kívül mindent egy tálban összevegyítve jól összekevertem, hozzáadtam a répát, megint összekevertem. Muffinsütő papírokat készítettem elő, a formákba helyeztem őket, majd a tésztát belecsorgattam a papírokba, úgy, hogy nagyjából fél centi magasságban a tetején azért ne legyen tészta (magától belenő a sütés közben). 180°-200°C-on sütöttem, nagyjából 25 percig (a lényeg, hogy már ne legyen puha a teteje, de ne is égjen meg.
Könnyebb volt a tészta egy kicsit, mikor külön vertem fel a fehérjét meg a sárgáját, de ott meg arra is ügyelni kell azt hiszem, hogy ne verjem össze az egészet, mikor összekeverem őket. Talán felesleges is, nem tudom, kicsit óhatatlan, hogy össze ne essék.


Krémhez:

habpor (dr.oetker, csak tej kell a felveréshez)
mascarpone (szarvasi, 205g-os)
fél citrom leve
1 tasak vaniliás cukor (nekem csak vanilinos volt, de szerintem vaniliással finomabb lehet)
a joghurt maradéka
1 kis tasak zselatin

A habport felvertem, hozzáadtam a mascarponét, a joghurtot és a cukrot, majd tovább vertem (gépi habverő, gyenge, illetve közepes sebesség), miközben kevertem, fokozatosan adtam hozzá két-három csepp citormlevet. Mikor benne volt a citrom is, úgy véltem, ennek sosem lesz szilárdabb az állaga, lefolyik a muffinról, így egy kis tasak zselatint (a tasakon leírtak szerint pici vízzel összemelegítve) hozzáadtam a krémhez. 20 perc alatt illik töményebbé válnia, ha nem, akkor több zselatin kell :)

A muffinokat lehűtöttem, és sima tescos habnyomót használtam a díszítéshez. A krém kis részét belenyomtam a muffinokba, majd fejcserés támadással tettem rájuk a szép fehér tekervényes kalapokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése